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Bachelor of Fashion (Enterprise)UNDER GRADUATE

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Bachelor of Fashion (Enterprise)UNDER GRADUATE

Study loadFull time

Program codeBP327

Duration3 years

Application deadlines23 Feb 2024
11 Oct 2024

IntakesFeb or Mar
Oct

LocationSaigon South
Hanoi


패션에 대한 재능이 있고 비즈니스에 대한 마인드가 있다면 패션 및 섬유 산업에서 매우 적합한 인재입니다. 이 프로그램은 패션 소매 관리, 마케팅, 패션 디자인 및 제품 관리에서 필요한 지식과 기술을 배우며 현대 패션 기업에서 리더로 성장할 수 있도록 돕고 있습니다. 산업의 다양한 측면에서 깊은 이해를 하게 하며 다음 영역 중에서 하나를 선택 하여 전문적으로 공부하게 됩니다.
학년별 과목 소개
  • Semester 1
  • Introduction to Fashion Enterprise
  • Digital Applications for Fashion Enterprise 1
  • Fashion, Textiles, Place and Story
  • Semester 2
  • Introduction to Fashion Retailing
  • Introduction to Fashion Marketing
  • Semester 3
  • Fashion Product Specifications
  • Program elective**
  • Fashion Consumer Insights

    Fashion Enterprise Project Launch: In this course, students can either take an internship or submit a proposal for a major project.
    * General elective: Students can choose from elective courses offered across the university in any program.
    ** Program elective: Students choose from elective courses offered specifically for this program
    Note: Not all courses may be available each semester. Some courses may be available online.

  • Semester 4
  • Digital Applications for Fashion Enterprise 2
  • Program elective**
  • General elective*
  • Semester 5
  • Fashion Range Development
  • Program elective**
  • Semester 6
  • Global Fashion Sourcing
  • Program elective**
  • General elective*

    Fashion Enterprise Project Launch: In this course, students can either take an internship or submit a proposal for a major project.
    * General elective: Students can choose from elective courses offered across the university in any program.
    ** Program elective: Students choose from elective courses offered specifically for this program
    Note: Not all courses may be available each semester. Some courses may be available online.

  • Semester 7
  • Fashion Enterprise Creation
  • Program elective**
  • Program elective**
  • Semester 8
  • Fashion Enterprise Partnered Project
  • Program elective**
  • Semester 9
  • Fashion Enterprise Project Launch
  • Fashion Enterprise Project Launch:In this course, students can either take an internship or submit a proposal for a major project.
  • * ‘General elective’ refers to elective courses offered across the university.
  • ** 'Program elective’ refers to elective courses offered in this particular program.

    Choose from the following program electives

  • Design and Product Development
  • Introduction to Fashion Design
  • Fashion Product Development
  • Fashion Textile Technology
  • Computing for Fashion Design and Product Development
  • Pattern Cutting for Production
  • Cultural and Contemporary Vietnamese Textiles
  • Retail and Merchandising
  • Fashion Retail Experience Design
  • Fashion Sustainability Compliance
  • Fashion Buying Strategies
  • Supply Chain Management
  • Apparel Quality Management
  • Customer Relationship Management and Communication
  • Fashion Media Communication
  • Fashion Enterprise Global Experience
  • Fashion and Luxury Brand Management
  • The Fashion Workplace
  • Digital Fashion Marketing Strategies
  • Fashion Enterprise Project Launch:In this course, students can either take an internship or submit a proposal for a major project.
  • * ‘General elective’ refers to elective courses offered across the university.
  • ** 'Program elective’ refers to elective courses offered in this particular program.

학습평가 및 교육

이 학위의 교육과정은 매우 실용적이며 지속적인 실무 경험을 제공합니다. 베트남 내 확장되는 패션 산업에서 실제 비즈니스에 필요한 기술을 배우고 인턴십을 할 수 있는 기회도 있습니다. 현장학습, 초청 강연 및 WIL (Work Integrated Learning) 프로젝트 등을 제공합니다. 최근 학생들은 국제 기업인 Inditex, H & M, Woolmark 및 Li & Fung와 협력하여 신체품을 개발하고 상품화 계획 프로젝트를 진행했습니다. 다양한 영역에서 다양한 방법으로 평가를 받게 됩니다. 시험, 과제, 발표 및 프로젝트 작업 등이 있습니다. 평가는 개인 또는 그룹으로 진행될 수 있습니다.

졸업 후 진로

다음을 포함하여 패션 및 섬유 산업에서 다양한 직업군으로 취업이 가능합니다.

  • - 설계
  • - 디지털 섬유 디자인
  • - 섬유 기술 디자인
  • - 패턴 디자인
  • - 다양성 코디네이터
  • - 제품 개발 및 트렌드 분석
  • - 구매 및 패션 소매 관리
  • - 상품 판매 계획
  • - 아웃소싱 및 공급망 관리
  • - 품질 보장 관리
  • - 국제 무역 및 도매
  • - 시작 상품 판매
  • - 유행 지속 가능성
  • - 패션 마케팅 및 커뮤니케이션
  • - 디지털 패션 마케팅

추후 학업

이 프로그램을 성공적으로 수료하면 RMIT 베트남 및 호주에서 honours 또는 대학원 과정에 진학할 수 있습니다.

  • FeesPayments can be made each semester, on a course-by-course basis.
  • Fee program Annual tuition fee
    (based on full time study load - 8 courses)
    Whole program fee
    (22 courses - 288 credits)
    13,970 USD (indicative USD fee) ~ 334,570,000 VND 41,909 USD (indicative USD fee) ~ 1,003,709,000 VND
  • 입학조건
  • 학력 PART :
  • - 고등학교 졸업 (내신 80%) 이상 또는 전문대학 졸업 또는 4년제 대학교 중 1학년 이상 수료
  • - 만약 비슷한 전공으로 학업을 하신 경우 학점 면제를 신청을 해 볼 수 있습니다.
  • 영어 PART :
  • - IELTS (Academic) 6.5+ (no band below 6.0)
  • - TOEFL iBT 79+ (with minimum score of 13 in Reading, 12 in Listening, 18 in Speaking and 21 in Writing)
  • - Pearson Test of English (Academic) 58+ (no communication band below 50)
  • - Cambridge English: Advanced (CAE) or Proficiency (CPE) 176+ (no band below 169)

RMIT 편입제도

RMIT 베트남 캠퍼스에서 학업을 하였을 때 같은 학과인 경우 RMIT 호주 캠퍼스로 언제든 편입이 가능합니다.
가령 베트남캠퍼스에서 1학년 2학기까지 수료하고, 2학년 1학기부터 호주 캠퍼스에서 듣고 싶다면, 정확하게 2학년 1학기부터 시작하게 됩니다.

    코스 학업기간
    Bachelor of Business 1년 베트남 + 2년 호주 or 1.5년 베트남 + 1.5년 호주